ler mig snydt

Hvert r gr adskillige danskere i kopi flden, nr de shopper efter gode tilbud p nettet.

Bagmndene bag mange af de hjemmesider, der slger kopivarer, er dygtige til at designe siderne, s de ved frste jekast ser gte ud og fremstr som autoriserede forhandlere. Men i virkeligheden er det rent fup og svindel, der skal lokke folk til at kbe en kopi.

En af de danskere, der er blevet narret, er 21 rige Stina Sby fra Helsingr. Den kostede 1500 kroner, og hjemmesiden reklamerede med halv pris. Stina Sby slog til og indtastede sine kreditkortoplysninger. Kbet var en realitet.

Siden s gte ud

“Da jeg kbte jakken, var jeg ikke s opmrksom. Jeg synes, det var et godt tilbud, og siden s professionel ud, s den ikke fik mine alarmklokker til at ringe.

Efter en uges tid undrede hun sig over, hvor pakken blev af, men via et tracking nummer opdagede hun, at pakken med hendes nye jakke blev afsendt fra et sted i Hong Kong.

“S forstr jeg bedre, at det tog s lang tid for pakken at Canada Goose Jakke n frem, men nu var jeg bare spndt p at se, hvad der ville dukke op,” siger Stina Sby, der for alvor var blevet mistnksom.

Hun tnkte mere og mere over den lave pris, og da Stina Sby p et tidspunkt i forlbet undersgte hjemmesiden grundigere, lagde hun isr mrke til teksten, hvor engelske ord indimellem var blandet med danske. Et af de tydeligste tegn p, at der er tale om en fupside.

Mrke vender p hovedet

I gr, tirsdag d. 1. november 2011, modtog Stina Sby sin pakke, og den 21 rige kvinde har nrmest kun latter til overs for den falske jakke.

“Den ser virkelig billig ud og er fyldt med fejl. Canada Goose mrket p venstre brystlomme sidder omvendt, flere syninger er helt skve, og s er pelskraven fuldstndig flad. Jakken fles ogs meget tyndere i forhold til en original Canada Goose jakke, som jeg har prvet i en butik,” siger Stina Sby, der trods alt har overskud til at se det komiske i situationen.

“Jeg tror ikke rigtig p, at den kan holde til de minus 40 grader, som de ellers lover p hjemmesiden,” siger Stina Sby med et lille halvkvalt grin.

Skuffet og trist

Selvom mange sikkert vil mene, at det er Stina Sbys egen skyld, at hun nu har mistet sine penge og str tilbage med en grim kopi, s fler hun sig godt og grundigt snydt.

“Det er trist, og jeg er skuffet. Nr jeg tnker over det, s var prisen for lav, men jeg fler mig alligevel godt snydt, for jeg troede jo, at jeg kbte fra en dansk hjemmeside,” siger Stina Sby, der fremover vil vre mere opmrksom, nr hun shopper online ogs selvom hjemmesiden ser professionel ud.